سيستم‌های قابل اجرا در رستوران‌ها, کافی شاپ , پيتزا , ساندويچ (Fast Food)

 

1- طبقه بندی واحدهای مستقر در اين قسمت:

 

  رستوران‌ها

 

  •  Coffee Shop
  •  Pizza
  • Fast Food (ساندويچ)

 

2- استانداردهای قابل اجرا :

 

ISO 22000:2005 : سيستم مديريت ايمنی غذا با اعتبار بين‌المللی
ISO 9001:2008 : سيستم مديريت کيفيت غذا با اعتبار بين‌المللی
HACCP : سيستم آناليز نقاط خطر و کنترل نقاط بحرانی با اعتبار بين‌المللی
توضيحات : HACCP به عنوان زير مجموعه ایزو  22000  بوده و در صورت اخذ تاييديه ایزو 22000 توسط شرکت کارفرما, قابليت صدور همزمان دارد.

 

تعاريف:

 

 ایزو 9001:2008 : استاندارد بين المللی مديريت کيفيت که در سال 2008, بازنگری و ويرايش شده است. اين استاندارد ابزار مديريتی قوی برای مديران موفق جهت بهبود کار و هدايت آن است.

 

ایزو 22000:2005: استاندارد بين المللی مديريت ايمنی غذا که در سال 2005, تدوين گرديده است. اين استاندارد ابزار قوی برای کنترل و اطمينان از بهداشت مواد غذايي در کليه مراحل دريافت مواد اوليه تا توليد مواد غذايي می‌باشد.

 

 HACCP: مجموعه قوانين FAO (سازمان غذا و کشاورزی مواد غذايي) و WHO (سازمان بهداشت جهانی) در صنعت غذا است و با هدف ارتقا سطح بهداشت مواد غذايي تدوين شده است. اين استاندارد بر طبق الزامات Codex 97/13 اجرا می گردد.

 

3- برخی مزايای سيستم‌های فوق در رستوران‌ها:

 

  1.  تهيه برنامه مکتوب و قابل کنترل جهت ميزان ضايعات و دور ريزها و...
  2.  ايجاد مکانيسمی جهت ارزيابی پيمانکاران مواد اوليه و خريد از بهترين پيمانکار
  3.  اخذ تاييديه بين المللی در مديريت کيفيت و اثبات توانايي سازمان در برابر الزامات قانونی
  4.  افزايش اطلاعات و اگاهی پرسنل در زمينه بهداشت و ايمنی مواد غذايي
  5.  تهيه مکانيسم مناسب جهت سنجش رضايتمندی مشتريان, پی‌گيری شکايات و ارائه راهکارهای مناسب برای افزايش رضايتمندی مشتريان
  6.  آمادگی در شرايط اضطراری و تهيه برنامه لازم جهت واکنش در شرايط اضطراری
  7.  تعيين دقيق مواد اوليه مورد نياز و برآورد هزينه‌های جاری
  8.  شناسايي کليه مخاطرات مواد غذايي و ارائه راهکارهايي جهت کاهش مخاطرات و در نتيجه افزايش سلامت جامعه و اعتماد به نفس سازمانی و کاهش بيماري‌های ناشی از غذا
  9.  مبارزه سيستماتيک با حيوانات موذی و ارائه اقداماتی جهت ريشه‌کنی آنها و کاهش امکان آلودگی مواد غذايي
  10.  بهبود فضاهای کاری و استفاده از تجهيزات مناسب بر طبق استانداردهای بين المللی

 

4- برخی مزايای سيستمهای فوق در کافی شاپ :

 

  1.  اصلاح زير ساخت‌ها مطابق با استانداردهای بين المللی انتخابی
  2.  بهبود کار و جلب توجه مشتری
  3.  آشنايي با نحوه و زمان نگهداری محصولات در يخچال‌ها
  4.  آشنايي با مخاطراتی که مواد غذايي و سلامت مصرف کننده را به خطر می‌اندازد و رفع آنها
  5.  مبارزه با حيوانات موذی, خصوصا به دليل استقرار کافی شاپ‌ها در محيط شهری
  6.  تعيين رضايت مشتری و ايجاد تمهيداتی برای افزايش رضايتمندی مشتريان
  7.  تعيين مکانيسم برای کاهش احتمال جريمه های دولتی و قانونی
  8.  محاسبه دقيق قيمت تمام شده و افزايش سودآوری

 

5- برخی مزايای سيستمهای فوق در پیتزا و فست فود:

 

  1.  کاهش احتمال آلودگی محصولات و مواد اوليه
  2.  بهبود فضای کاری طبق الزامات استاندارد بين المللی
  3.  افزايش بهداشت و ايمنی کار از طريق آموزش پرسنل
  4.  ايجاد سيستم پايدار در هنگام تغيير پرسنل
  5.  بهبود روش‌های نگهداری مواد اوليه, فرآوری و محصولات
  6.  کاهش شکايات مشتری ناشی از خطای پرسنلی
  7.  بهبود روش شستشو و ضدعفونی
  8.  تطابق با الزامات قانونی
  9.  افزايش فروش و شهرت با اخذ تاييديه بين المللی
  10.  امکان کار و انعقاد قرارداد با تورهای سياحتی و ...
  11.  کاهش ميزان دور ريزها و ضايعات
  12.  برآورد قيمت تمام شده و افزايش سودآوری

 

شرکت مهندسی  پیشگامان آریان رادان با بهره گیری از کارشناسان و اساتید مجرب دانشگاه های معتبر داخلی و بین المللی

مجموعه ای موفق در اجرای قریب به 1000 پروژه در زمینه خدمات تخصصی و برگزاری بیش از 50000ساعت دوره های آموزشی

  دارنده گواهینامه های بین المللی       IW A2:2007           ISO/TS  10004:2012     ISO/FDIS  10002:2014      ISO 9001:2015

 

مشتریان ما